الاثنين، يناير 16، 2012

تناقض




عقل أم جنون ؟!
ثقة أم غرور ؟!
تفاؤل أم تشاؤم ؟!
أمل أم يأس ؟!
إقدام أم إحجام ؟!
إصرار أم إحباط ؟!
محاولة أم استسلام ؟!
وضوح أم غموض ؟!
خبث أم سذاجة ؟!
نجاح أم فشل ؟!
بساطة أم تعقيد ؟!
صراحة أم وقاحة ؟!
بوح أم كتمان ؟!
قرب أم بعد ؟!
اكتراث أم لامبالاة ؟!
جرأة أم خوف ؟!
فهم أم جهل ؟!
مبادئ أم أهواء ؟!
انبساط أم انطواء ؟!
كلام أم صمت ؟!
سكون أم ضوضاء ؟!
هدوء أم صخب ؟!

واحدة أنا
أم
اثنتان متداخلتان .. ومتناقضتان ؟؟!!!

هناك 6 تعليقات:

  1. ده انتى ممكن تكون اكتر من اتنين كمان

    بس مش مهم تكونى اتنين او تلاته او تسعة حتى

    المهم ان كل ده فى الاول وفى الاخر انتى

    اعرفى نفسك وايا كانت اسعى للأفضل

    ومتهتمش بكم التناقض

    لأن حياتنا كلها تناقض ليل ونهار حزن وفرح دمعة وضحكة

    ردحذف
  2. بستمتع بتناقضي

    بس الايام دي بقيت واحدة تانية اصلا

    مخنوقة منها ومش حباها

    كنت بحاول ارجع زي ماكنت

    بس حاليا مبقتش بحاول ارجع

    بحاول انسى كنت ايه وبقيت ايه

    عايزة افكر بس انا عايزة اكون ايه

    واحاول الاقي نفسي الجديدة

    :)

    بشكرك بجد على ارائك ونصايحك

    ردحذف
  3. هوا الانسان غير ايه شويه تناقض وتداخل وحاجات فوق بعض

    ردحذف
  4. الانسان معجزه التناقضات
    تقبلى مرورى

    ردحذف
  5. استاذ محمد عامر

    فعلا .. الانسان ايه غير تناقض وشوية حاجات فوق بعضها :)

    تحياتي ليك

    ردحذف
  6. الشوكة الناعمة

    مرورك اسعدني حبيبتي

    اتمنى اشوفك دايما

    :)

    ردحذف

هيس معايا