الأحد، يناير 08، 2012

وحشة

أدير التلفاز
لا أشاهد شيء
لكن فقط كي أشعر أن أحداً ما موجود !!

أفتح المدونة
أقرأ بعض الإضافات والتعليقات
كي أتأكد أني لن أحدث نفسي قريباً
وأن هناك غيري يتكلم !!

أدخل الفيس بوك
أكتب أي شيء
لأرى تعليق أو لايك
فقط لأطمئن إلى أنني لست وحدي
وأن هناك غيري مستيقظ !!

وحشة تقتلني
رغم أني أعشق العزلة
إلا أنني سئمت الوحدة

يبدو أنني سأفقد عقلي قريباً !!!!

هناك 16 تعليقًا:

  1. طب سؤال واحد

    جاى عليكى ده كله بأيه

    كده هتتجننى قريب ومش هنعرف نلحقك

    مش مهم تعملى حاجة المهم لما تيجى تعملى حاجة تستمعى فعلا بيها

    انا بردو زيك مش سعيد بس مش هكون حزين

    روقى وانسى الافكار المشوشة وانصاف وارباع الافكار دى يا تستغليها ياتقتليها

    ردحذف
  2. مش جاي عليا بحاجة
    بس مش عارفة
    تعبت بجد
    ممكن اللي بكتبه ميكونش له معنى او يكون كلام عادي ملوش لازمة
    بس بحاول انفس عن الجوايا
    بدل ما اطق اموت !
    تعبت ومفيش في ايدي حاجة اعملها
    لو في حاجة ممكن تتعمل قول لي

    ردحذف
  3. مش الفكرة اني اعمل حاجة
    بس ممكن اكون محتاجة اتكلم
    او الاقي حد يسمعني حتى لو متكلمتش
    يمكن علشان كده بحاول اسمع انا اي حد
    يمكن ده يفي بالغرض
    مع اني عارفة
    اني هفضل محتاجة اتكلم
    ومش هتكلم
    !

    ردحذف
  4. خلاص يعنى انتى حل موضوعك انى اصدعك شوية

    وماله بس خايف ترتاحى من اللى فيكى

    وتكتئبى من الصداع هههههههههه

    ردحذف
  5. طيب ادخلى المدونة عندى هتلاقى الفيس بتاعى

    ممكن نتكلم عليه عشان مش فاهم حاجة

    ردحذف
  6. اما لو عايزه تتكلمى هنا عادى معنديش مشاكل

    بس الخنقة تروح والمدونة ترجع تهييس تانى

    وصاحبتها تكبر دماغها للحياة شوية

    ردحذف
  7. التهييس بالنسبالي هو أقصى مراحل الخنقة
    لاني شايفة ان لما الواحد بيتخنق اوي
    يا اما بيجراله حاجة
    يا اما بيهيس

    يمكن علشان كده سميت المدونة تهييس
    :)

    ردحذف
  8. اهم حاجة دلوقتى تعمليها

    تشيلى الرقابة على التعليقات عشان كل شوية بقلب عربى وانجليزى

    اشطة

    ردحذف
  9. او بيجراله حاجة وبيهيس

    زيى كده بقالى 7 سنين فى الجامعه ولسه عايش

    ردحذف
  10. اهى ابتدت تندع يا حجة محدش واخد منها حاجة والله

    ردحذف
  11. عارفة ان كل حاجة فى الدنيا دى بتحصل لسبب او اسباب ربنا اكيد عارفها واحنا احيانا نعرفها واحيانا منعرفهاش

    فكرى فى كل حاجة ايه المقصود منها

    ردحذف
  12. مش بس عارفة
    انا مؤمنة بده اكيد
    وعندي يقين في ربنا وواثقة ان اي حاجة بيختارهالي اكيد هي الخير ليا
    بس احيانا بنضعف شوية او مش بنقدر نتعايش مع واقعنا

    محتاجة حاجة
    عارفة ان ربنا مأجلها لوقت معين انا معرفوش
    وعارفة ان ده خير ليا
    بس محتاجاها اوي
    ساعات بحس اني مش هعرف اكمل
    طبعا ضعف
    بس يمكن الايام دي الاحساس ده موجود معظم الوقت لاني فقدت الحاجة اللي المفروض تعوضني عن غياب الحاجة الاولى
    !

    شكلي هيست

    ردحذف
  13. طيب انا هسألك سؤال بره المنهج دلوقتى :S

    هو المفروض انى افهم ده !!

    ردحذف
  14. واحدة واحدة ومن الاول ههههههههههه

    ردحذف

هيس معايا