الأحد، فبراير 26، 2012

كوكتيل


بيبان عليكي اوي على فكرة
علشان مش بعرف اتلون

شكلك اتعودتي تزنقي نفسك وف اخر لحظة تعملي كل حاجة .. بتحبي تتعبي اوي علشان تحسي النتيجة؟
او بحب اكسل اوي .. علشان كده مش بتعب غير ف اللحظة الاخيرة


مش عارفة تبقي راجل لمدة 3 شهور ؟
شكلي مش عارفة ابقى راجل لمدة يوم واحد

اثبتي لكل اللي حواليكي انك مش انسانة فاشلة
محتاجة اثبت لنفسي قبل اللي حواليا

كنتي فين من الاول ؟
كنت متقوقعة ..

كلنا واثقين انك تقدري
انا بقى مبقتش واثقة

فين منار بتاعت زمان ؟
منار بتاعت زمان مبقتش موجودة .. اختفت

انتي احسن من كل حد
انا اسوأ من اي حد

انتي احلامك كتير اوي
انا مبقتش احلم .. غير باني ارجع احلم !

يااااااه انتي لسة عايشة؟ انا افتكرتك متي ولا حاجة
ما انا ميتة من زمان اصلا

محدش بيشوفك ليه؟
انا اصلا مش شايفة نفسي

مالك ؟
مفيش

انا فاهماكي اكتر مما انتي فاهمة نفسك
يبقى مبتفهميش!
انا اساسا مبقتش فاهمة نفسي

انتي احلى حاجة ف حياتي
انا أسوأ حاجة ف حياتي

كل اللي حواليكي بيحبوكي ومهتمين بيكي
انا اصلا مفيش حد حواليا

انتي معيشة نفسك في وهم اسمه الوحدة
الوحدة عايشة ف وهم اسمه انا

انا مبسوطة علشان انتي مبسوطة
وانا مبسوطة انك مبسوطة اني مبسوطة

ببقى مبسوط لما بتكوني مبسوطة
وانا ممتنة ليك بجد :)

انتي غريبة اوي على فكرة
عارفة

.................
انتوا اصلا مبتسمعونيش
مفيش حد بيسمعني
لا .. سمعت كل كلمة قلتيها
سمعتي مش استمعتي
مش مركزة معايا
نفسي حد يسمع جوايا
بس ازاي ومفيش حد بيسمع برايا ؟!


احنا واثقين فيكي وواثقين انك عارفة مصلحتك كويس وواثقين كمان في اختياراتك
مبقتش بعرف اختار

صح ولا غلط ؟
معرفش .. مش عايزة افكر

طب ازاي ؟
انا عندي يقين ان لو ده قدر مكتوبلنا يبقى هيحصل
مش عارفة ازاي .. بس واثقة ف ربنا اوي

تعرفي؟ انا بحس بالفخر لما بكون ماشية جنبك
وانا بحس اني صغيرة اوى جنب كل الناس

اتغيرتي يا منار
لا .. متغيرتش ..
انتي اللي مش شيفاني كويس ..
او مكنتيش اصلا شيفاني م الاول

انا قلتله ان البنت دي عقلية ملهاش حل بجد
يبقى هيتصدم !

انتي متشائمة اوي
انا متفائلة اوي اوي
اوي

انا كنت مرتبطة وانتي ؟
لا
مش مقتنعة
مشاعري اغلى من اني اديها لاي حد

عمرك ما حبيتي قبل كده ؟
لا طبعا حبيت
ناس كتير حواليا
لا انا اقصد حبيتي واحد
عارفة .. بس قاصدة اقول كده
علشان انتوا بتقصروا الحب على حاجة واحدة بس .. مع انه بحر واسع
يعني حبيتي ولا لا؟
لا ومش ناوية احب قبل الجواز
بس ده مش بمزاجك
بمزاجي اني محتكش احتكاك مباشر بأي واحد وبالتالي مش هعرف حد علشان احبه
بس مبقاش حد بيفكر كده
انا بفكر كده .. ومقتنعة بكده

بس انا بحبه اوي
اللي بتحب واحد بتحافظ على نفسها له حتى لو منه
وهو بيحبني
اللي بيحب واحدة بيحافظ عليها حتى لو من نفسه

انتي مجنونة على فكرة
دي الحاجة الوحيدة اللي راضية عنها فيا

انا عمري ماشفت زيك ولا هشوف
علشان لو كان في اتنين مني كانت خربت

انتي مهيسة كده ليه
التهييس هو اقصى مراحل الخنقة

انا واثقة فيكي على فكرة
وانا نفسي اكون قد الثقة دي على فكرة

تعرفي انتي كنتي ازاي؟
المهم بقيت ايه

انتي مخلصة اوي
يعني ايه اخلاص؟

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

- حياتي من غيرك ضلمة اوي
- حياتي من غيرك كانت هتبقى عادبة اوي
- انا بردانة اوي .. اوي .. اوي .. مفيش حضن للبيع؟!!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

على فكرة الكلام اللي فوق لا يعكس اي صورة عن مودي الحالي
انا كويسة الحمد لله :)

هناك 4 تعليقات:

  1. يارب كويسه دايماً
    الكلام ده فيه حالات كتييييير اوى مع بعض
    حسيته

    مبسوطه انى اتعرفت على مدونتك :))

    ردحذف
  2. ربنا يكرمك حبيبتي
    وانا مبسوطة انك هنا :)
    ومبسوطة كمان ان كلامي قدر يوصل لاحساسك
    نورتيني يا قمر

    ردحذف
  3. مبدعة يا عسسسسسسسسسسل

    ردحذف

هيس معايا