الجمعة، فبراير 24، 2012

امتنان


إلى أولئك الذين يقفون بجانبنا
وهم لا يريدون منا شيء
سوى أن نكون بخير

كم هي رائعة تلك النظرة التي تعتلي وجوههم وقتها
نظرة يملؤها الخوف علينا والصدق المطلق

وكم هو رائع ذاك الشعور الذي يمدونا به
حين نسمع كلماتهم
فترتسم البسمة في قلوبنا قبل شفاهنا

♥ ♥

إلى الذين صادفتهم في حياتي وكانوا على هذه الشاكلة
ممتنة أنا لكم
أشكركم بحجم قلوبكم وما تحمله من طيبة وإخلاص

♥ ♥ ♥

هناك 6 تعليقات:

  1. للأسف قليلين اوي اوي :(

    ردحذف
  2. حلو اوى الاهداء دة بس المشكلة ان الناس دى بقت قليلة اوى او ممكن يكونوا كتير بس موجودين فى حتة بعيدة عن متناول البشر عشان ما يتلوثوش (:

    ردحذف
  3. نور

    يمكن
    بس لو بصيتي حواليكي .. هتلاقي ناس خايفين عليكي وعايزينك كويسة .. بدون اي سبب او مصلحة ليهم
    وممكن كمان ميكونوش قريبين منك ولا حاجة
    بس بيحبوكي من بعيد .. ولما بتقعي بيمدوا ايديهم ليكي علشان ترجعي تقومي

    كنت فاكرة انهم قليلين بس لما دورت حواليا لقيت ربنا خالق لكل انسان ناس من النوع ده
    حتى لو هو محسش بيهم .. بس هما موجودين فعلا وبيمارسوا طقوسهم دي حتى لو من غير ما ياخد باله

    بحسهم رحمة من ربنا للانسان

    نورتيني حبيبتي :)

    ردحذف
  4. RoMa

    وحلو اوي وجودك بجد :)

    نفس ردي على نور

    كنت الفترة دي مخنوقة وزهقانة من حياتي
    بس قابلت ناس منهم اللي كنا نعرف بعض زمان ومنهم اللي نعرف بعض دلوقتي ومنهم اللي منعرفش بعض خالص
    وكلهم مش قريبين مني ولا انا قريبة منهم .. وكلهم مش هيستفيدوا اي حاجة ولا هينضروا سواء كنت انا كويسة او لا
    بس خلوني زي البنوتة اللي في الصورة فوق كده :)
    بس الفرق اني ابتسامتي مكانتش بره .. اصل انا لما بكون متنشنة مبعرفش افك بسهولة كده لازم شوية نكد :)
    بس فعلا خلوني ابتسم من جوه بس
    واكيد دي اعمق واصعب

    كنت مقتنعة ان ربنا لما بيقدرلنا مشكلة في الوقت نفسه بيخلق جوانا القدرة على تخطيها وحلها
    بس دلوقتي بقيت كمان مقتنعة ان لما بنضعف لاننا بشر .. ويكون صعب علينا نكتشف الحل ده ونخرجه من اعماقنا .. ربنا بيبعتلنا ناس زي دول علشان يطبطبوا علينا :)

    سعيدة بوجودك .. واستحمل رغيي الكتير بقى :)

    ردحذف

هيس معايا