الأربعاء، ديسمبر 28، 2011

ماهيتحققش




سنيني بتجري
وانا بجري
وتجري معايا أنفاسي
تسابقني
وتسبقني
ويهرب مني إحساسي
يخوّفني
ويخدعني
ويوهمني اني ناسي
ويهرب تاني مني
ويسيبني
ويصبح قلبي آسي
والاقي نفسي تايه
غريب .. وسط أهلي وناسي
وانا ف مكاني واقف
مبتحركش
لكن نبض قلبي
مبيقفش
بينبض
وينفض
وانا ف مكاني
مبنطقش
فجأة تاه الحلم مني
أو تهت انا منه
مبوصلش
شايف حلمي قدامي
مستنيني
بيناديني
لكن غيامة جوايا
تضلل على عيني
تصبح عينيا
مبتشوفش
يعلى صوت الندا
ويطول معاه البكا
لكن دوشة الصمت
تخلي وداني
متسمعش !
أمد ايديا .. أدوّر
يمكن أحسه
لكن رعشة ف صوابعي
تخلي كفوفي
متلمسش
قلت يمكن يكون قلبي
هو دليلي
لكنه أصبح غليلي
سجني وسجّاني
وبرده هو سجيني
ميتحررش !
حلمت بحلمي بيتحقق
هيتحقق
وروحي ف السما
بتحلق
ناحية هدفي
لكن
مبتصيبش
صحيت من نومي
وصبحت وحلمي لساه
برده متحققش
ماهيتحققش !

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

كلام كتبته من غير ما احس اني بكتب
او هكتب
او ايه اللي بكتبه
بس يمكن علشان حياتي متلخبطة شوية اليومين دول
حسيت كل حاجة بتضيع مني
ربنا يستر
!

هناك 4 تعليقات:

  1. حلو اوى الكلمات
    بس ليه التشاؤم حبيبتى
    فى جمله صحيت من نومي
    وصبحت وحلمي لساه
    برده متحققش
    ماهيتحققش !
    ليه بقى ماهيتحققش
    كل سنه وانتى طيبه وعسى ان يكون عامك الجديد اكثر تفاؤل
    تحياتى

    ردحذف
  2. وانتي طيبة حبيبتي
    مش عارفة تشاؤم ولا لا
    لكن انا لو استمريت زي ما انا دلوقتي يبقى فعلا ماهيتحققش

    يااااااارب يكون عام جديد مليان تفاؤل وسعادة ليا وليكي يارب
    سعيدة بتعليقك على كلامي المتواضع

    ردحذف
  3. كل سنة وانتى طيبة
    سنة جديدة يكون فيها خير وسعادة وتفاؤل ان شاء الله

    الكلام جميل بس جارح اوى لنفسك
    اليأس صعب

    حاولى تغيرى الاحساس

    تحياتى

    ردحذف
  4. وحضرتك طيب ويارب تكون سنة جديدة افضل م اللي قبلها

    امممممم
    لو قدرت اغير اسلوب حياتي شوية احساسي هيتغير لوحده اكيد
    مش سهلة طبعا
    بالرغم من اني مقتنعة تماما ان اللي عايز يعمل حاجة بيعملها
    لكن يمكن الايام دي نفسي مسيطرة عليا شوية
    اتمنى تكون فترة وهتعدي

    بشكرك على نصايحك دايما

    ردحذف

هيس معايا